Teatro

"Simplicissimus"

Día y hora
Lugar
Gezala Auditoriuma

SIMPLICISSIMUS surge a partir del conocimiento de las azarosas, terribles, hermosas y dolorosas vidas de tres famosos cómicos berlineses de entreguerras. Ellos fueron Fritz Grunbaum, Kurt Gerron y Werner Fink. La historia de estos tres cómicos está íntimamente ligada al terror nazi y a los campos de concentración.

Pero esta no será una historia sobre nazis, ni sobre campos de concentración, ni sobre la solución judía. Sin perder referencias evidentes a hechos históricos, Simplicissimus es un cabaret fuera del tiempo y del espacio.

No queremos narrar los hechos como si fuesen parte de una historia pasada, sino como algo que podría volver a repetirse.

SIMPLICISSIMUS es un Cabaret HUMORÍSTICO que explora los límites del humor y homenajea a los humoristas que sufrieron y sufren persecución por pretender ejercer su trabajo en libertad.
SIMPLICISSIMUS es un cabaret MUSICAL con cantantes y músicos que interpretan, cantan y tocan en directo.
SIMPLICISSIMUS es un CABARET del SIGLO XXI con profundas raíces en la historia de las guerras europeas del siglo XX.

Ficha

  • Dramaturgo: Patxo Telleria
  • Directores: Patxo Telleria, Jokin Oregi
  • Intérpretes: Patxo Telleria, Olatz Ganboa, Getari Etxegarai
  • Músico: Adrián Garcia de los Ojos
  • Vestuario y escenografía: Ikerne Giménez
  • Confección de vestuario: Nati Ortiz de Zarate
  • Composición y edición musical: Adrián Garcia de los Ojos
  • Iluminación: David Rodríguez
  • Diseño gráfico: Paradox
  • Producción: Tartean Teatroa
  • Coproducción: Teatro Barakaldo
  • Producción ejecutiva: Pio Ortiz de Pinedo, Myriam Garzia
  • Distribución: Myriam Garzia | (0034) 688 617 712 | tartean@tartean.com
  • Producción: Pio Ortiz de Pinedo | (0034) 669 266 146 | tartean@tartean.com
 

"Envá"

Día y hora
Lugar
Lezoko Tomas Garbizu Musika Eskola - (Karlos Saldise plaza)

Gizakien arteko harremanen berezitasunez dihardute bi lagunek, 250 kg lasto eta 125 kg giza masaren artean, mugimenduaren, oreken, umorearen ata espazio-konposizioaren bidez ENVÁ (trenkada, katalanez) lekuak bereizteko egiten den partea mehe bat da.

Sarritan, besteengandik eta ustezko arrisku emozionalen batetik babesten gaituzten pareta mentalak eraiki ohi ditugu gizakiok; gure burua nola askatu pentsatzen ematen dugu bizi osoa, baina egin behar dugun bakarra trenkada eraistea da, ez baitigu uzten erabat eta hesirik gabe komunikatzen. Sinbolikoki adierazten du obra horrek giza izaeraren ergelkeria eta besteekin topatzearren alfer-alferrik egiten dugun guztia.

Mugimendua eta eskuz eskuzko teknika baliatzen ditu horretarako, irudiak testuinguruan txertatuz, akrobazia istorioarekin, umorearekin, intentsitatearekin, emozioarekin, berrikuntzarekin eta edertasunarekin lotuz. 

FITXA TEKNIKOA:

  • Ideia: Amer y África
  • Antzezleak: Amer y África
  • Laguntza eszenikoa: Jorge Albuerne
  • Argiztapena: Ivan Tomasevic
  • Musika: Karl Stets
  • Koprodukioa: De Mar a Mar – Pirineos de circo (POCTEFA)

"Las Peladas"

Día y hora
Lugar
Gezala Auditoriuma

Nunca será suficiente el que nos cuenten una y otra vez lo que pasó. Es necesario. Hay que conocer la verdad, por muy cruenta que esta sea. Hay que incidir e insistir en unos hechos que algunos se empeñan en seguir ocultando, porque saben que estuvo mal, que eran actos criminales y asesinos. No tiene la excusa ni sirve el alegato de que se estaba en una guerra. No nos vale tampoco el “y tú más”, y que todos, fuera del bando que fueran, hicieron lo mismo. No, porque los vencedores no mostraron piedad alguna. Hay que seguir destapando estas vergüenzas, y recordando, refrescando esa memoria con testimonios personales, reales, verídicos, por muy escabrosos que sean. Ya no vale el silencio. Ese silencio que uno se autoimponía por miedo y porque, en algunos casos, tampoco les creerían.

Las peladas. Ese era el mal menor. Que les rasuraran al cero sus preciadas melenas. Aunque llevaba una carga de mofa y escarnio considerable. Pero si solo hubiese sido eso… Pero no, hubo que torturar, vejar, violar, reírse, despreciar,… para acabar matando en muchos casos. Y de eso siempre quedan secuelas. Es imposible no tenerlas.

"Txarriboda"

Día y hora
Lugar
Gezala Auditoriuma

Mireiak eta Imanolek ezkongai bikote perfektua osatzen dute. Zorionaren irudi dira. Ezkondu egin dira gaur eta Patxi Bilbaok, emaztegaiaren aitak eta Ipertrolako handi mandiak, antolatu du ospakizun gala. Festa itzela. 

"Gaur txerrien antzera, jan, edan eta dantza egitea nahi dut!" Horixe da iristen gonbidatuei egingo dien harrera. Guztiak bertan daudela dirudienean, ordea, Txusa azalduko da aretoan. Gizon gorputzean bizi den emakumea da Txusa eta Imanolen aitaren azken bikotea izan zen hura hil artean. Mireiak gonbidatu du ezkontzara. Emakumea atsegin du eta aukera polita iruditu zaio Imanolek Txusa hobeto ezagutu eta bere aitarena gaindu ahal izateko. Ezuste honek eta beste hainbat sorpresek ospakizuna kolokan jarriko dute.

Ezkontza baino Txarriboda emango du. Flores Sarjentuak Patxi Bilbaoren atxilotze agindua dakar esku artean; nagusiak diru beltzean kobratzen duela jakin orduko, sukaldean giroa petral jarri da: tia Maruxak lanpernak jan eta komuna bilatu du gotorleku; Manizaleseko lehengusuek festa pribatua antolatu dute terrazan; bitartean Mireia eta Imanol eztabaidan ari dira: zerri bat zara!

Fitxa artistikoa:

  • Egilea: aktoreen inprobisazioetatik abiatuta Agurtzane Intxaurragak idatzitako testua
  • Zuzendaria: Agurtzane Intxaurraga
  • Zuzendari laguntzailea: Miren Gojenola
  • Antzezle taldea: Sandra Fdez. Agirre, Patxi Gonzalez, Iñigo Aranbarri, Kepa Errasti, Juanjo Otero, Iñaki Maruri
  • Argiak: Xabier Lozano
  • Jantziak: Oihana Legorburu
  • Eszenografia: Xabier Mujika.
  • Ekoizpen exekutiboa: Xabier Mujika, Hika Teatroa

"La lista de mis deseos"

Día y hora
Lugar
Gezala Auditoriuma

Martinak Euromilioean 18 milioi euro baino gehiago tokatu zaiola senarrari ezkutatzen dionean ezin du imajinatu bere bizitza hankaz jora jarriko zaiola

Bere bizitzan maitemindua dagoen senar batek babesten du, barre egin erazten dioten lagunak ditu, burukomin gehiegi ematen ez dizkioten bi seme-alaba independente ditu eta elkarrizketa bakoitzeko azken sei minutu bakarrik gordetzen dituen aita du.

Esan dezakegu Martina zoriontsua dela bere mertzerian, egunero blog batean ari da lanean eta blogaren bisitariak egunetik egunera hazten ari dira. Eta egun batean burutzea espero zuen “gogokoen” zerrendarekin amesten du.

Pantaila erraldoia duen telebista bat senarrarentzat, landareei azala kentzeko tresna txikia... Bizitza hobetuko dioten nahi txikiak. Eta irribarre bat marrazten zaio aurpegian gauzak beti ondo egongo direla imajinatzen duenean. Pentsatzen duenean ez dagoela ezer bere bizitza aldatuko duenik. Ez eta 18 milioi euro!

Baina Martina oker dago. Erabat ... 

Oharrak

"Nire nahien zerrenda" testu ederra da. Bizitzan benetan garrantzitsuak diren gauzetan gogoeta egiteko gonbita egiten digu. Batzuetan txikiak bezain transzendentalak diren gauzak dira zoriontsu izateko behar ditugunak. Guk eskatzen ditugun premien eta desioen arteko aldea gogorarazten digu.

Pertsonaiaren ikuspuntuak zalantzan jartzen digu non dagoen benetako zoriona. Martinak bizitzan duena baloratzen duen emakumea da, zorigaiztoko sentimenduak ez duen emakumea da, bere nahiak bere inguruan gertatzen dira, bizitza jasangarriagoa eta sinpleagoa egiten duten gauza sinple horietan. 

Bizitzak ustekabean desorekan jartzen duenean, ez daki nola ekin. Nork ez du entzun zoriontasunerako diruak laguntzen duela?

Baina benetako arazoa diruzalekerian dago. Orain arte ezezaguna zuen egoismoaren sorreran dago, elkartasun eza areagotzen den honetan eta betiko baloreak gure jatorrizko izateko modua baliogabetzen dutenean egun batean ustekabeko egoerara iristen da non jabetzaren sentimendua eta horrek dakarrenaren menpe dago.

Ikusle moduan, Martinarekin batera gaude zalantza batean: "jabea" aditza nola konjugatu gurea bezalako gizarte kontsumistan. Pertsonaiaren ikuspuntua bizitzako ikasgaia da, errealitatean eztanda baina, aldi beran, gure nahiak non dauden jakiteko gonbidapena ere bai.

Ustekabeko kolpeekin harritzen gaituen testua da. Pertsonaiak ez du imajinatzen nola aberastasun horrek bere bizitzako zutabeak suntsitu ditzake.

Baina pertsonaia intelektualki kutuna eta oso dotorea da. Martina emakume jakintsua da, bere istorioa lotzeko asmo txiki ilunenen bitartez gidatzen duena, eta honek ahalbidetuko du ikusle gisa zalantzan jartzea inoiz egin dugun “nahien zerrenda” hori. Zortea tentagarria da eta denok tentatzen dugu zoria.

"Lur"

Día y hora
Lugar
Gezala Auditoriuma

Julián es el dueño de una tienda de juguetes. Dentro de unos pocos días, Ane, su nieta, cumplirá seis años, por lo que quiere hacerle un regalo especial: una muñeca hecha para ella.

Ane y Julián comenzarán un apasionante viaje junto a la muñeca en busca de una estrella mágica que hace realidad sus deseos.

Gracias a ese viaje imaginario, la relación entre Ane y Jon, su padre, volverá a reconducirse, porque últimamente Jon tiene un problema de aceptación, ya que Ane es chico.

  • Autor: Kepa Errasti
  • Dirección: Getari Etxegarai
  • Ayudantes de dirección: Xabier Ormazabal eta Xanti Agirrezabala
  • Reparto: Erika Olaizola, Mikel Laskurain, Nerea Gorriti, Kepa Errasti
  • Compañía: Xake Produkzioak

"Espacio disponible"

Día y hora
Lugar
Gezala Auditoriuma

Palmira y Jenaro, que ya pasan de los 70, esperan la visita de su hijo durante una memorable noche de insomnio. El hijo, un cooperante expatriado, viene con la intención de llevárselos a vivir con él y así poder atenderles como se merecen.

Esta visita va a desencadenar en la pareja un conflicto en torno a la defensa del propio espacio vital y de la utilidad de lo inútil en esta sociedad del beneficio. Esta comedia sobre la vida en pareja durante la edad madura rinde homenaje al amor y a la transcendencia y utilidad intrínseca que poseen los temas y actividades que la sociedad considera inútiles.

  • Cia: Perigallo Teatro 
  • Autor: Javier Manzanera/Celia Nadal
  • Director: Antonio C. Guijosa
  • Intérpretes: Javier Manzanera/Celia Nadal
  • Duración: 70 min.

 

"7ak bat. Gaiztoetan gaiztoenak"

Día y hora
Lugar
Gezala Auditoriuma

¿De dónde viene la maldad del ser humano? ¿Es inherente? ¿Es evitable?

Tomando los siete pecados capitales de nuestra cultura, y en general el concepto del pecado, tal y como hizo Victor Frankenstein, daremos vida a un nuevo ser, despiadado, salvaje, grotesco...

A través del lenguaje de la comedia, la sátira y el sarcasmo, dejaremos al aire aquello que intentamos esconder bajo la alfombra.

FICHA TÉCNICA 

  • Autor: Atx Teatroa
  • Dirección: Atx Teatroa
  • Música: Zarzaparrilla
  • Reparto: -Mirian K. Martxante -Estibaliz Villa -Aiora Sedano
  • Diseño Iluminación: Atx Teatroa
  • Escenografía: Atx Teatroa
  • Técnico: Atx Teatroa